در جریان سفری دو روزه به استان آذربایجان شرقی، صفرعلی یازرلو، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با هدف بررسی مسائل حوزه منابع انسانی و ارزیابی میدانی پروژههای عمرانی آموزشی، در جلسه عمومی اداره کل نوسازی استان حضور یافت و از پروژههای نهضت توسعه عدالت آموزشی در چند شهرستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، در بخش نخست این سفر، نشست عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان با حضور معاون سازمان برگزار شد. در این جلسه، که با مشارکت مدیرکل، معاونان و کارکنان اداره کل همراه بود، مهندس یازرلو ضمن تأکید بر اهمیت نیروی انسانی بهعنوان مهمترین سرمایه سازمان، بر لزوم تقویت آموزش، حمایتهای رفاهی، جذب نیروهای متخصص و بهبود ساختار منابع انسانی تأکید کرد.
وی با اشاره به سیاستهای جدید سازمان در حوزه پشتیبانی، از تدوین برنامههایی در زمینه افزایش حقوق و مزایا، تسهیلات رفاهی، بیمه مسئولیت برای نیروهای فنی و آزمون جذب نیرو خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اختصاص سهمیههای جدید، بخشی از کمبود نیروی انسانی در استانهایی چون آذربایجان شرقی جبران شود.
یازرلو همچنین با تبریک کسب رتبه اول کشوری توسط اداره کل نوسازی مدارس استان در ارزیابی عملکرد سالانه، این موفقیت را نتیجه تلاش، انسجام و روحیه همکاری در مجموعه نوسازی استان دانست.
در ادامه این جلسه، مدیرکل نوسازی مدارس استان، مهندس فرهودی، ضمن قدردانی از حمایتهای سازمان، گزارشی از عملکرد، برنامهها و چالشهای منابع انسانی ارائه کرد و بر ضرورت استمرار حمایتهای ملی برای تداوم موفقیتهای استانی تأکید نمود.
در بخش پایانی جلسه، مهندس یازرلو با حضور در میان کارکنان، به گفتگو با آنان پرداخت و دغدغههای معیشتی، ساختاری و آموزشی آنان را از نزدیک شنید و قول پیگیری جدی این موارد را داد.
در بخش دوم این سفر، معاون سازمان نوسازی مدارس کشور با همراهی مسئولان استانی، از پروژههای آموزشی در شهرستانهای تبریز، عجبشیر، بناب، ملکان و لیلان بازدید کرد. این بازدیدها در راستای ارزیابی روند اجرای پروژههای نهضت توسعه عدالت آموزشی انجام شد.
وی در جریان این بازدیدها، بر تسریع در روند اجرا، رعایت اصول فنی، ارتقاء کیفیت ساخت، و برنامهریزی هوشمندانه جهت بهرهبرداری بهموقع پروژهها تأکید کرد و اجرای این نهضت ملی را گامی مؤثر در کاهش شکافهای آموزشی و دسترسی عادلانه دانشآموزان به فضاهای آموزشی استاندارد دانست.
لازم به ذکر است که این سفر با هدف ارزیابی جامع حوزههای انسانی و عمرانی نوسازی مدارس در استان انجام شد و نتایج آن مبنای برنامهریزیهای آینده در سطح ملی برای ارتقاء عدالت آموزشی در استانهای مختلف کشور خواهد بود.
بازدید و ارزیابی پروژه های نهضت توسعه عدالت آموزشی: