Aa
تاریخ : شنبه 11 مرداد 1404
کد 1941

در دیدار مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت پذیرفت :

تفاهم برای ایجاد و تجهیز هنرستان ۲۴ کلاسه در تبریز

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از تفاهم با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای ایجاد و تجهیز هنرستان ۲۴ کلاسه مهارت در تبریز را خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی،در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی مهارتی در استان، دیدار مشترکی بین فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی و  فرهاد نظری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد. 

 در این دیدار، روند ایجاد و تجهیز هنرستان ۲۴ کلاسه مهارت تبریز به عنوان نخستین هنرستان از این نوع در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت.

فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان در این نشست، با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و مهارتی در تربیت نیروی انسانی متخصص، اظهار داشت: ایجاد و تجهیز هنرستان‌های فنی، یک اقدام صرفاً عمرانی نیست، بلکه سرمایه‌گذاری راهبردی برای آینده کشور و بسترسازی برای اشتغال پایدار جوانان محسوب می‌شود. وی افزود: هنرستان ۲۴ کلاسه مهارت تبریز یکی از پروژه‌های شاخص استان بوده که می‌تواند در آینده نزدیک نقش مهمی در تربیت هنرجویان متخصص ایفا کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با تأکید بر اینکه کیفیت فضا و تجهیزات آموزشی هم‌سطح با کمیت پروژه‌ها در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: تجهیزات این هنرستان باید به‌روز، تخصصی و متناسب با نیازهای واقعی رشته‌های مهارتی باشد تا امکان آموزش عملی و کاربردی برای هنرجویان فراهم شود.

وی ضمن اعلام آمادگی کامل این اداره‌کل برای تجهیز کامل هنرستان مذکور، اظهار داشت: این مجموعه با رویکرد آینده‌محور طراحی شده و تلاش ما بر این است که با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، روند تجهیز و بهره‌برداری از آن با بالاترین استاندارد ممکن انجام شود. 

وی همچنین تصریح کرد: تعامل بین دستگاهی از جمله با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، نقش مؤثری در تحقق عدالت آموزشی و حرکت به سمت نظام تعلیم و تربیت مهارت‌محور دارد.

در ادامه این دیدار، فرهاد نظری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز با قدردانی از اقدامات و حمایت‌های نوسازی مدارس، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند تأمین سه مؤلفه اصلی است؛ نیروی انسانی متخصص، تجهیزات روز و فضای آموزشی استاندارد. بدون این زیرساخت‌ها، آموزش مهارت‌محور به‌درستی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت هنرستان مهارت تبریز به‌عنوان پروژه‌ای ممتاز در سطح استان، افزود: این هنرستان می‌تواند الگویی از یک فضای آموزشی کاربردی و روزآمد باشد. امیدواریم با تداوم حمایت‌ها و همکاری نزدیک با نوسازی مدارس، شاهد بهره‌برداری سریع و مؤثر از آن باشیم.

وی با تأکید بر آمادگی آموزش فنی و حرفه‌ای برای هم‌افزایی بیشتر، اظهار داشت: هدف ما تربیت جوانانی است که پس از پایان دوران تحصیل، بتوانند با مهارت کافی وارد بازار کار شوند. این امر در گرو تجهیز دقیق و هدفمند هنرستان‌هاست.

در پایان این نشست، بر استمرار تعامل و همکاری مشترک برای توسعه فضاهای مهارتی، تأمین تجهیزات تخصصی و افزایش کیفیت آموزش فنی در استان تأکید شد.