در راستای پیگیری مطالبات مردمی و ارتقای زیرساختهای آموزشی، نماینده مردم شریف مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی دیدار و گفتوگو کرد.
            
            
                به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ، در این نشست که در محل ادارهکل نوسازی مدارس استان برگزار شد، آخرین وضعیت طرحها و پروژههای در حال اجرای حوزه آموزش و پرورش در شهرستانهای جلفا و مرند مورد بررسی قرار گرفت.
 محورهای اصلی این گفتوگو شامل تسریع در روند تکمیل مدارس نیمهتمام، بازسازی مدارس فرسوده، توسعه فضاهای آموزشی در مناطق روستایی و تجهیز مدارس به امکانات نوین آموزشی بود.
حبیب زاده، نماینده مردم مرند و جلفا در این دیدار با اشاره به نقش حیاتی آموزش در توسعه زیربنایی گفت: «مدارس نه تنها مرکز آموزش، بلکه بستر پرورش سرمایه انسانی آینده کشور هستند. شهرستانهای مرند و جلفا به دلیل گستردگی جغرافیایی نیازمند توجه ویژه در حوزه زیرساختهای آموزشی هستند. امیدواریم با همکاری ادارهکل نوسازی مدارس و مشارکت خیران مدرسهساز، شاهد تحول چشمگیری در این حوزه باشیم.»
وی همچنین بر لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژههای نیمهتمام و مدارس در حال احداث تأکید کرد و افزود: برخی از مدارس مناطق روستایی به دلیل فرسودگی شدید، نیازمند تخریب و نوسازی کامل هستند تا امنیت و رفاه دانشآموزان تضمین شود.
در ادامه این دیدار، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز گزارشی از اقدامات انجامشده و برنامههای پیشرو ارائه داد. 
وی با اشاره به اجرای دهها پروژه عمرانی آموزشی در سطح استان گفت: «تلاش میکنیم با استفاده از ظرفیتهای ملی و استانی، و همچنین مشارکت خیران نیکاندیش، روند نوسازی مدارس در مناطق کمبرخوردار را تسریع کنیم. شهرستانهای مرند و جلفا از اولویتهای ما در برنامههای توسعه فضاهای آموزشی محسوب میشوند.»
مدیرکل نوسازی مدارس افزود: با برنامهریزی صورتگرفته، چندین پروژه آموزشی در این دو شهرستان تا پایان سال مالی جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
در بخش دیگری از جلسه، موضوعاتی چون تأمین تجهیزات گرمایشی استاندارد، بهسازی سرویسهای بهداشتی مدارس و ایمنی سازههای آموزشی مطرح شد و تصمیمات لازم برای پیگیری اجرایی آنها اتخاذ گردید.
در پایان این دیدار، طرفین ضمن تأکید بر تداوم تعامل و هماهنگی مستمر بین نهادهای اجرایی و نمایندگان مجلس، بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای ملی، استانی و مردمی برای رفع کمبودهای آموزشی منطقه تأکید کردند.