Aa
تاریخ : يکشنبه 18 بهمن 1394
کد 329

مدرسه 9 کلاسه هیئت امنایی فرهنگ شهید پرکار مراغه به بهره برداری رسید

مدرسه 9 کلاسه هیئت امنایی فرهنگ شهید پرکار مراغه، با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .
این مدرسه هیات امنایی در زمینی به مساحت دو هزار و 800 متر مربع با 500 متر مربع زیر بنا احداث شده است.
ظفر محمدی، فرماندار ویژه مراغه دراین آیین و در جمع دانش آموزان این مدرسه گفت: انتقال آرمان های شهدای انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید از نیازهای اساسی بوده که باید این کار با فرهنگ سازی ایثار و شهادت و همچنین روشنگری در بین آنان همراه باشد.

معاون مدیر کل ومدیرآموزش و پرورش مراغه نیز دراین آیین گفت: دبیرستان دوره اول فرهنگ شهید پرکار مراغه پنجمین مدرسه هیات امنایی این شهرستان بوده که در زمینی به مساحت دوهزار و800 متر مربع با 500 مترمربع زیر بنا احداث شده است.

جلیل اسلامی افزود: این مدرسه با 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای نوسازی مدارس استان طی سه سال احداث شده و هم اکنون با وجود نوسازی 10 مدرسه توسط خیران این شهرستان همچنان مراغه از سرانه دانش آموزی بالاتری برخوردار بوده و نیاز به فضاهای آموزشی زیادی است.

وی اظهارکرد: سرانه دانش آموزی استان در مدارس ابتدایی، دبیرستان دوره اول و دوم به ترتیب 29، 30 و 33 دانش آموز در هر کلاس بوده که این سرانه در مراغه شامل 34 ، 35 و 36 دانش آموز است و باید در راستای نوسازی مدارس این شهرستان اقدام شود.

حجت الاسلام فریدون مطهری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این آیین گفت: هم اکنون 22 مدرسه این شهرستان در اراضی اوقافی احداث شده که این مساله نشان دهنده توجه واقفان مراغه درارتباط با آموزش و تربیت است.