Aa
تاریخ : چهارشنبه 12 آبان 1395
کد 387

استاندار آذربایجان شرقی:

هیچ دستگاهی حق کارشکنی در نیت خیر واقفان و خیران را ندارد

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر همراهی مسوولان با خیران مدرسه‌ساز، گفت: هیچ اداره و دستگاه دولتی حق کارشکنی در مسیر نیت خیر واقفان و خیران را ندارد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، اظهار داشت: خیران جزو بندگان موفق خدا هستند که توفیق بهره‌مندی از نعمت ثروت نصیب آنان شده و مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز به خاطر خدمت به خیران از توفیق مضاعف برخورارند.

وی با بیان این که حل مشکلات خیران و تلاش برای تحقق نیت خیر آنان را وظیفه خود می‌دانیم، افزود: کسانی که در کنار زندگی عادی، ثروت خود را وقف خدمت به دیگران کرده‌اند قابل احترام بوده و وظیفه داریم در کنار آنان باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تجلیل از مقام خیران استان، گفت: هرچند این عزیزان نیازی به بزرگداشت و تجلیل ندارند اما این کار موجب ترویج فرهنگ احترام به خیرین می‌شود.

وی افزود: اگر بتوانیم انسان‌های خیر را در زمان حیات آنها به جامعه معرفی کنیم قطعا تاثیرگذاری بیشتری دارد.

جبارزاده همچنین شناسایی خیران جدید توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز را ضروری دانست و گفت: جشنواره‌های سالانه خیرین فرصت خوبی برای این کار است.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های خیران در حوزه‌های مختلف، گفت: باید بتوانیم خیران را به سمت نیازهای جامعه هدایت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر اختصاص بودجه عمرانی این بخش برای پروژه‌های خیرساز، گفت: ضروری است از سخت‌گیری‌های غیر ضروری برای خیران در دستگاه‌های دولتی پرهیز و با آنان برخورد مناسب شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی دولت، گفت: دولت یازدهم در بدترین شرایط از نظر درآمدی کشور را تحویل گرفت، اما امیدواریم با حل مسایل اقتصادی و بین‌المللی در آینده نزدیک مبادلات بانکی و پولی کشور نیز رونق یابد.

جبارزاده در خصوص تبدیل سیستم گرمایش مدارس به شوفاژ نیز گفت: این کار در مدت زمان کوتاه عملا امکان‌پذیر نیست، آن‌چه مهم است آموزش فرهنگ استفاده از وسایل گرمایشی و رعایت موارد ایمنی در مدارس است که باید به عنوان یک اصل همیشگی مد نظر باشد.

وی در پایان با بیان این که کار خیر مدرسه‌سازی تمام‌شدنی نیست، گفت: تشکیل یک هیات اجرایی در کنار مجمع خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند در تسهیل امور خیران بزرگوار موثر باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان نیز در این دیدار گزارشی از مشارکت خیران در پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش و وضعیت مدارس استان ارایه کردند.