Aa
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1396
کد 444

دومین جشنوارخیرین مدرسه ساز و مدرسه یاردر شهرستان هوراند برگزار گردید

پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی : برای رسیدن به سعادت و خوشبختی و اوج افق های روشن زندگی باید در مسیر مدرسه سازی و مدرسه یاری حرکت نمائیم .
بیست و چهار م فروردین ماه سال 96 دومین جشنواره خیرین مدرسه سازو مدرسه یار به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان هوراند با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی، مدیر کل جهاد کشاورزی استان ، فرماندار ، خیرین ،رئیس آموزش وپرورش وجمعی از مسئولین استانی وشهرستانی، در سالن اجتماعات آموزشگاه دخترانه فجر با اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی، شعرخوانی و... برگزار گردید.

در این جشنواره  پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی  ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی (ع ) (روز پدر )، و عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب  (س) و  تقدیر و  تشکر از حاضرین  در جشنواره  خاطرنشان کرد برگزاری جشنواره خیرین  یکی از بهترین برنامه های فرهنگی و دینی است که زمینه مشارکت بیشتر اولیا و خیرین در امور ساخت وسازو تکمیل تجهیزات  مدارس ،فراهم می گردد و موجب می گردد  درزمینه های علمی و فرهنگی پیشرفت وترقی نماییم چراکه دانایی، توانایی می آورد  وامروزه دنیا دراین مسیر حرکت می نماید و برای رسیدن به سعادت و خوشبختی و  اوج  افق های روشن زندگی  باید  در مسیر مدرسه سازی و مدرسه یاری حرکت نمائیم  .


وي مدرسه سازی و مدرسه یاری را بسیار ارزشمند توصیف کرد واظهارداشت با توجه به نارسایی های راکه در منطقه داریم مهم است که ،به آنهاتوجه نمائیم بنابراین  اگر بخواهیم به قله های رفیع دانش ،معرفت دست یابیم نقش پررنگ خیرین در این امر خیلی مهم است چراکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات در تعلیم وتربیت نیست .زمانی میتوانیم در دنیای امروزی در حوزه تعلیم و تربیت به اهداف نهایی آموزش و پرورش دست یابیم آموزش وپرورش باید مساله عموم مردم باشد در آن صورت جامعه متحول خواهدشد بنابراین   خیران نیک اندیش باتوجه، به بخش مدرسه سازی و مدرسه یاری زندگانی خود و جامعه را بیمه نمایند  و با زمینه سازی و ترویج فرهنگ  خیرین در جامعه  این امر معنوی و علمی را گسترش دهیم و علم و معرفت را در کشورمان نهادینه سازیم.

در ادامه مردانیان فرماندار شهرستان هوراند با اشاره به اینکه جمعیت دانش اموزان کشور بالای 12 میلیون نفر است افزود بر طبق آمار رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز کشور از کل محیط آموزشی حدود 34% توسط خیرین احداث شده است .

فرماندار هوراند با بیان اینکه حدود 71% جمعیت شهرستان در مناطق روستایی زندگی می کنند اظهار داشت: دراین راستا عزم جدی خیرین نیک اندیش را برای محرومیت زدایی می طلبد.

مردانیان در پایان افزود از خیرین مدرسه ساز و مدسه یار انتظارداریم در کنار مدرسه سازی به یاری مدارس در تجهیزات و امکانات آن به وسائل هوشمند و به روز  بشتابند .