Aa
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1396
کد 445

جشنواره خیرین مدرسه ساز بخش گوگان برگزار شد

اکبری،بخشدار گوگان:ا مشارکت خیرین، زمینه توسعه در تمام ابعاد در منطقه فراهم خواهد شد

شیرمحمد زاده در آیین افتتاحیه جشنواره خیرین مدرسه ساز ومدرسه یار گوگان ،ابراز امیدواری کرد که با حضور افراد خیر قسمتی از مشکل زیر ساخت ها و فضای آموزشی منطقه رفع شود.

وی در ادامه افزود: دولت محترم تدبیر وامید،علی رغم تنگناهای مالی در کنار خیرین خواهد بود و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد وی در پایان با تقدیر از حضور گرم مدعوین سالن گفت: وی افزود: کمک های خیرین نه تنها بایستی جنبه مالی داشته باشد بلکه بعضا کمک های فکری نیز می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات آموزش وپرورش باشد.

در ادامه اکبری بخشدار ورئیس شورای آموزش وپرورش منطقه گوگان امر مدرسه سازی راکار حسنه بر شمرد وگفت: با مشارکت خیرین، زمینه توسعه در تمام ابعاد در منطقه فراهم خواهد شد وی در ادامه افزود:: آموزش و پرورش یک دستگاه هزینه ای نیست بلکه نهادی سرمایه ای هست که ثمره آن در نسل های آینده بروز خواهد کرد.

ایشان در پایان خاطر نشان شد:تلاش، کوشش و همت مضاعف در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری از ماندگارترین کار های نیک و پسندیده است که انشاالله امسال به حول قوه الهی و به همت خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار آموزش و پرورش منطقه گوگان به آینده ای امید وار دست خواهد یافت، چراکه یکی از عوامل موثر در افزایش کیفیت آموزشی ایجاد فضاهای آموزشی جدید است.

در ادامه وجدان پرست با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع خیرین بخش گوگان وبا ذکر خاطراتی از جلسات خود با خیرین استانی گفت: نظام آموزش و پرورش مجموعه ای از ساز و کارهای رسمی و غیر رسمی است که در کنار هم جمع می شوند و یک نظام ارزشی را پیاده می کنند

وی در ادامه گفت: مولفه های تعلیم و تربیت در نظام آموزش و پرورش یکی نیروی انسانی است و دیگری فضای آموزشی است که زمینه استقرار نهاد فرهنگی و اجتماعی و تعلیم و تربیت را ایجاد می کند

وجدان پرست گفت:با توجه به درصد بالای ساخت و ساز مدرسه توسط خیرین به این نتیجه می رسیم که آموزش و پرورش فقط از سوی دولت اداره نمی شود بلکه بخشی از این نظام تعلیم و تربیت همواره توسط مردم اداره شده است. این از هوشمندی ایرانیان و بالا بودن فرهنگ و تمدن آنان است که همیشه میل به مشارکت در این زمینه را داشته اند و به دور از رویداها و انگیزه های سیاسی به کار خیر پرداخته اند.

وی در پایان تصریح کرد: در دنیا مجمع خیرین مدرسه ساز جزء 5 سازمان مردم نهاد است که این امر یکی از افتخارات برای ملت ما است