Aa
تاریخ : دوشنبه 16 اسفند 1395
کد 446

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز ومدرسه یار

شهرستان هشترود

جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار هشترود با حضور مسئولین و خیرین منطقه برگزار شد.

در این همایش بهمن اقدمی مدیریت آموزش و پرورش منطقه هشترود با خوش آمد گویی به مهمانان همایش گفت: امر مدرسه سازی و مدرسه یاری موجب تقویت روحیه کاری آموزش و پرورش می شود و از اینکه ما حضور مردم نو دوست و خیر را در کنار خود احساس می کنیم با علاقه بیشتر به خدمت برای فرزندان کشور عزیزمان ایران اسلامی تلاش می کنیم .

اقدمی در ادامه افزود: به همت خیرین بزودی یک باب مدسه خیر ساز شش کلاسه در روستای سعادتلو و یک باب مدرسه سه کلاسه در روستای مغامیر کلنگ زنی خواهد شد.

مستفید فرماندارهشترود در همایش خیران مدرسه ساز و مدرسه یار گفت: با توجه به لزوم بهسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی این شهرستان، 17 مدرسه نیاز به محوطه سازی و دیوار کشی، 18 مدرسه نیاز به احداث سرویس بهداشتی، 21 مدرسه نیاز به سفید کاری و رنگ آمیزی و 30 مدرسه نیز به تعمیر و مقاوم سازی نیاز دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون نیز 31 مدرسه در این شهرستان با کمبود تجهیزات تکنولوژی و آزمایشگاهی روبرو بوده و برای رفع این مشکلات نیاز است که خیران مدرسه یار وارد عرصه شوند.
وی با بیان اینکه پنج باب مدرسه شهری نیز باید تخریب و بازسازی اساسی شود، اضافه کرد: هم اکنون خیران تلاشگر این شهرستان در روستا های خورجستان، باباکندی و داشبلاغ عجمی در حال ساخت مدارس 6 کلاسه هستند.
 

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست از خیران مدرسه یار خواست نسبت به تجهیز و تکمیل پژوهش سراهای مدارس اهتمام خاصی داشته باشند.
صمد صمدیان افزود: توجه به امر پژوهش و توسعه امکانات در این بخش موثرترین راهکار برای افزایش کیفیت آموزشی در مدارس بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به ارزشیابی کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی در استان ادامه داد: در سال جاری، کتاب های شاخه فنی حرفه ای در 22 عنوان و شاخه نظری پایه دهم در سه عنوان اعتبارسنجی و کتب درسی مقطع ابتدایی در قالب 12 عنوان و کتاب های درسی دوره متوسطه اول در قالب 6 عنوان مورد ارزشیابی قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری دوره های ضمن خدمت برای فرهنگیان استان اضافه کرد: ازابتدای سال تحصیلی جاری یک میلیون و 221 هزار و 887 ساعت آموزش در قالب 136 عنوان دوره برای 72 هزار و 580 نفر از معلمان و فرهنگیان استان اجرا شده است.
امام جمعه هشترود نیز در این نشست با اشاره به خدمات خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی گفت: خیران در ساخت و تجهیز مدارس به احداث نماز خانه ها اهتمام جدی داشته باشند.
حجت الاسلام علی رحیمی افزود: اقامه نماز جماعت در مدارس باید سرلوحه آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی اضافه کرد: خیران مدرسه ساز و مدرسه یار می توانند با تجهیزو ساخت نماز خانه در مدارس علاوه بر اجر معنوی به اجر اخروی نیزدست یابند.
مشاور مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز در این نشست مدارس و آموزش و پرورش را زیر بنای همه توسعه ها عنوان کرد و گفت: همه آحاد جامعه وظیفه دارند تا در جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مشارکت کنند.
حسن وجدان پرست با بیان اینکه نسل نوجوان در معرض آسیب های اجتماعی قرار داشته و برخی افکار ناصحیح از طریق فضای مجازی وارد ذهن دانش آموزان می شود افزود: باید به وسیله فرهنگ سازی و آموزش های لازم در پیشگیری از بروز آسیب های فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان تلاش شود.
وی ادامه داد: امسال کلاس های مختلفی در راستای آموزش احکام، بحث های امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام و مفاهیم حقوقی آن برگزار شد.
در این نشست خیرین هشترودی احداث دو باب مدرسه  (شش و سه کلاسه )و10 میلیارد ریال برای مدرسه یاری  و اهداء  510 جفت کفش ( توسط خیر تبریزی) را متعهد شدند