Aa
تاریخ : جمعه 1 ارديبهشت 1396
کد 447

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز ومدرسه یار ایلخچی

پاشایی مدیرکل آموزش وپرورش استان:انسان تربیت یافته، دنیا را متحول و دگرگون می سازد

جعفر پاشایی ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه ساز بخش ایلخچی گفت: مدرسه بعنوان جایگاه تعلیم وتربیت هم در  جوامع دنیا وهم در تعالیم الهی واسلامی همواره مورد توجه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار، شهادت از این مکان مقدس شکل می گیرد، افزود: تربیت بعنوان مغز کلام و حرکت بسوی افق های روشن محسوب می شود.

پاشایی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص)، اخلاق محوری ومعلم بودن را برای عالمیان به ارمغان آورد افزود: در این راستا تعظیم در برابر دانش و معلم در واقع تعظیم در برابر تمام خوبی هاست.

این مقام مسئول در استان همچنین خاطر نشان ساخت: معلمی امری مقدس است چرا که هنر انسان بودن را می آموزد و انسان تربیت یافته است که می تواند دنیا را متحول کند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر حرکتهای چشمگیری در حوزه خیرین انجام شده است، افزود: با تلاش مجموعه سال گذشته 24 جشنواره خیرین در مناطق استان برگزار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی اضافه کرد: مدرسه و تعلیم و تربیت در تعالیم الهی اسلامی مقدس و مدرسه سازی امری مقدس تر است.

پاشایی با بیان اینکه دانایی، توانایی می آورد و محل تحقق این مهم مدرسه است تصریح کرد: امروزه دنیا دراین مسیر حرکت می نماید و ما باید برای رسیدن به سعادت و خوشبختی و  اوج  افق های روشن زندگی در مسیر مدرسه سازی و مدرسه یاری حرکت نمائیم  .

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین در ادامه در کلاس درس و زنگ ورزش دانش آموزان دبیرستان سالک ایلخچی حضور یافت و در جمع ایشان گفت: نظم، ایمان و تلاش سه ابزار و رمز موفقیت محسوب می شود.