Aa
تاریخ : چهارشنبه 8 شهريور 1396
کد 482

معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور خبر داد:

افزوده شدن 24 هزار کلاس درس به مجموعه آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید
معاون وزیر و رئیس سازمان نوساری، تجهیز وتوسعه مدارس کشور در آئین افتتاح 51 پروژه عمرانی، رفاهی و آموزشی وپرورشی آذربایجانشرقی، از افزوده شدن 24 هزار کلاس درسی به مجموعه آموزش وپرورش کشور در دولت تدبیر وامید خبر داد.

محمدتقی نظرپور با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا سال 90 نزدیک 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است، افزود: در دولت تدبیر وامید بالای 40 درصد پروژه های آموزش وپرورشی ما توسط خیرین نیک اندیش احداث گردیده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوساری، تجهیز وتوسعه مدارس کشور با اشاره به اینکه وظیفه ما تکریم خیرین است، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند سازمان نوسازی مدارس کشور هستند.

نظرپور از افزوده شدن 24 هزار کلاس درسی به مجموعه آموزش وپرورش کشور در دولت تدبیر وامید خبر داد وافزود: 26 هزار کلاس درسی نیز در دست احداث است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم پایان یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور5/17 مترمریع است، اظهار داشت: میانگین سرانه استان آذربایجانشرقی با 5/77 مترمربع بیشتر از آمارکشوری می باشد.

نظرپور خاطر نشان ساخت: سرانه قابل قبول برای هر دانش آموز در کشور 8/39 مترمربع است که هنوز با این رقم فاصله زیادی داریم و در این راستا نیازمند تلاش و کمک خیرین هستیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوساری، تجهیز وتوسعه مدارس کشور اذعان داشت: براساس آمارهای موجود در استان آذربایجانشرقی نزدیک 9406 کلاس درسی لازم است تا ساخته شود.

شایان ذکر است که با حضور معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور و مسئولین ارشد استان و شهرستان تبریز، 51 پروژه عمرانی، رفاهی و آموزشی وپرورشی آذربایجانشرقی از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح و مورد بهر برداری قرار گرفت.