Aa
تاریخ : پنجشنبه 16 فروردين 1397
کد 612

با حضور مسولین استانی و شهرستان

مدرسه 6 کلاسه خیّرساز روستای تیل منطقه تسوج آذربایجانشرقی کلنگ زنی شد

مراسم کلنگ زنی مدرسه خیّرساز 6 کلاسه دهستان تیل منطقه تسوج ، با حضور معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ،مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان، امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و خانواده معظم شهدا و اولیابرگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی ، مشاورمدیر کل آموزش و پرورش استان ،تأسیس مدرسه برای نوجوانان و نوباوگان بلحاظ اهمیّت  تعلیم و تربیت در آیین مقدّس اسلام ، امری مهم تلقّی نمود و با اشاره به این که شیوه ی تربیت در کشور ایران  مبتنی بر پرورش دانش آموزان فنی و بامهارت تر و کاردان  توام با معنویت است . تامین فضای لازم و استاندار از اولویتهای آموزش و پرورش می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین بجانی امام جمعه منطقه نیز جهل را سرچشمه ی بسیاری از مشکلات و مصیبت ها دانست و اینکه امام حسین (ع) برای از بین بردن جهل مال و اموال و جان و خانواده خود را فدا کرد و همه ی وجودش را بخشید و جاودانه شد. در ادامه ایشان جهاد را ابدیّت بخشیدن به هر چیزی که در اختیار انسان است ، تعریف کرد و انسانی که مال و ثروتی در اختیار دارد و آن را در کارهای خیری مانند مدرسه سازی می دهد در واقع مال خود را ابدییّت می بخشد ، ایشان همچنین خاطر نشان کردند که مدرسه محل بزرگ مبارزه با جهل است.

طهمورثی ریس آموزش و پرورش تسوج ، به نقش برجسته ی خیّرین مدرسه ساز در توسعه ی علمی کشور اشاره کرده و مدرسه سازی را یکی از ماندگارترین اعمال خیری دانست که در سایه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین درجه های علمی و معنوی می رسند.وی خاطر نشان کرد این پروژه در زمینی با عرصه ی به مساحت 2500 متر مربع ، مدرسه 6 کلاسه به مساحت 750 متر مربع احداث خواهد شد.