Aa
تاریخ : يکشنبه 10 تير 1397
کد 652

دربیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مطرح شد

خیران مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی برای هوشمند‌سازی مدارس ورود کنند

خبرگزاری تسنیم: معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در استان برای تحصیل دانش آموزان بی سرپرست مدارسی توسط خیران احداث شده و ضروری است خیران در حوزه حمایت از کودکان نیازمند و هوشمند سازی مدارس استان ورود کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در بیستمین جشنواره مجمع خیران مدرسه سازآذربایجان شرقی با تاکید برحمایت از کودکان و دانش‌آموزان نیازمند در استان‌ اظهار داشت: در استان آذربایجان شرقی مدارسی توسط خیران برای ادامه تحصیل دانش آموزان بد‌سرپست و بی‌سرپرست احداث شده و فعالیت دارند و ضروری است خیران همیشه در صحنه استان در زمینه حمایت از این دانش آموزان نیز در حوزه‌های مختلف ورود کنند.

وی افزود: خیران علاوه بر مدرسه‌سازی در کشور در ارائه خدمات تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس استان ورود کنند و در این زمینه حمایت‌های لازم از سوی استانداری و آموزش و پرورش استان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت فعال خیران در استان ابراز کرد: براساس اعلام آمارهای رسمی از سوی ستاد مرکزی خیران مدرسه‌ساز همیشه با کمک‌های خود آموزش و پرورش را در تربیت فرزندان این کشور یاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از ارکان تربیت و پرورش در هرکشوری مدرسه و تحصیل است و باید در این زمینه اقدامات لازم در حوزه آموزش و پرورش استان انجام شود.

شهرتی فر، اضافه کرد: اگر افرادی در یک جامعه از تحصیل مناسب برخوردار باشند می‌تواند شاهد یک شکوفایی و نو آوری در حوزه‌های مختلف در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: دغدغه انسانی سبب شده تا عده بسیاری از خیران در زمینه مدرسه سازی، تجهیز و نوسازی مدارس در کشور فعالیت کنند که خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی نیز فعالیت‌های خوبی در زمینه مدرسه سازی و تجهیز آنها انجام شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: در مجمع خیّرین کشور تعداد بسیاری از این نیک‌اندیشان خیّر گرد هم آمده‌اند. در این مجمع با توجه به کارهای مطالعاتی مناطقی که نیاز به مدرسه دارند شناسایی می‌شوند و به این خیّرین مدرسه ساز پیشنهاد می‌شوند. حاج اکبر ابراهیمی، هاشم سلیمی آشتیانی، محمدرضا کارگری، حمیدرضا شاه‌حسینی و بسیاری از بزرگواران دیگر از فعالان حوزه مدرسه سازی هستند که در مجمع خیّرین کشور فعالیت سازنده دارند.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش و انجمن خیران مدرسه ساز استان می‌تواند با برنامه ریزی لازم و جذب خیران جدید در حوزه تجهیز مدارس و هوشمند سازی برخی از مدارس نیازمند نیز همکاری داشته باشد.

به گزارش تسنیم، با حضور معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی و برخی از مسئولان شهرستان طی بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان شرقی از خیران مدرسه ساز استان تجلیل شد