Aa
تاریخ : چهارشنبه 17 مرداد 1397
کد 687

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

تحویل بیش از 7 هزار کلاس درس در مهر ماه

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تحویل بیش از 7 هزار کلاس درس طی مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس آذربایجان شرقی، مهراله رخشانی مهر ظهر امروز در حاشیه گردهمائی مدیران کل ستادی و اجرائی سازمان نوسازی مدارس کشور در تبریز، با حضور در جمع خبرنگاران این استان، ضمن گرامیداشت 17 مرداد (روزخبرنگار) از تحویل بیش از 7 هزار کلاس درس در سراسر کشور، طی مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی توسط سازمان نوسازی مدارس کشور برای مهرماه سال جاری در نظر گرفته‌ شده است، افزود: گردهمائی امروز نیز برای برنامه ریزی و هماهنگی مقدمات برنامه های این سازمان در مهرماه برگزار می‌شود.


رخشانی مهر با اشاره به وجود 987 مدرسه خشتی و گلی در کشور، ادامه داد: امسال مبلغ 350 میلیارد تومان برای بازسازی و جایگزینی مدارس جدید به جای این مدارس در سراسر کشور، اختصاص داده شده است و جمع آوری این مدارس تا پایان سال 97 در دستور کار این سازمان قرار دارد.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش به لزوم مجهز بودن مدارس به امکانات و تجهیزات آموزشی نوین تاکید و عنوان کرد: امسال خرید تجهیزات برای مدارس، نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت تا دانش آموزان و معلمان عزیز با خیال راحت‌تری سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی خاطر نشان ساخت: معمولاً تخصیص اعتبار در سال‌های گذشته به پایان سال موکول می‌شد و اعتبار اختصاص یافته نیز به‌ طور کامل تأمین نمی‌شد که خوشبختانه امسال با پیگیری هایی که صورت گرفته، در همین سه ماه اول سال 100 درصد اعتبارات، در بسیاری از ردیف های اعتباری، تخصیص و تأمین‌شده که اتفاق مبارکی برای حوزه عمرانی نظام تعلیم و تربیت است.

رخشانی مهر همچنین به بحث معماری مدارس اشاره کرد و گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حرکت از معماری‌ سنتی به سمت ساخت مدارس به سبک معماری نوین با رویکرد ایرانی، اسلامی را آغاز کرده و با سرعت ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فن آوری بر ساخت مدارس به صورت مجتمع های آموزشی تاکید کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از هدررفت منابع و پراکندگی مکانی مدارس به ویژه در استان های وسیع با تعداد روستاهای زیاد و پراکنده، مجتمع سازی مدارس را بر ساخت مدارس با تعداد کلاس ها ی کم ترجیح می دهیم.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: بررسی وضعیت پروژه های نیمه تمام مجتمع های آموزشی استانها (پروژه های حیات طیبه) یکی از مهمترین موضوعاتی است که در گردهمائی امروز مدیران کل نوسازی مدارس استانها مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.