Aa
تاریخ : پنجشنبه 18 مرداد 1397
کد 690

دیدار دکتر رخشانی مهر با خیر مدرساز کشوری در تبریز

​مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که برای شرکت در گردهمائی مدیران کل ستادی و اجرائی نوسازی مدارس استان های سراسر کشور به تبریز سفر کرده بود، در حاشیه این گردهمایی، به دیدار خیر بزرگ مدرسه ساز کشوری "حاج کریم مردانی آذر" رفت و به مقام والای برادران مردانی آذر ادای احترام کرد.

به گزارش اداره اطلاع و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، دکتر رخشانی مهر در این دیدار گفت : خیرین نیکوکار ارزشمند ترین سرمایه های سازمان نوسازی مدارس و پشتوانه محکم و قابل اتکا نظام تعلیم و تربیت هستند و تکریم و احترام به آنان همواره باید در راس امور مدیران و مسئولین حوزه مدرسه سازی قرار گیرد.

وی افزود: این بازوان توانمند غیر دولتی سالانه بین 800 الی 1200 میلارد تومان برای توسعه فضاهای آموزشی کشور هزینه می کنند و در اختصاص اعتبارات همیشه یک گام از دولت جلوترند.
در این دیدار، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مدیران کل استان ها وی را همراهی کردند.

گفتنی است؛ برادران مرداني آذري ملقب به امپراتوران مدرسه سازي در جهان، فرزندان مرحوم محمد مرداني آذري از تجار بزرگ تبريز و از همسنگران ستارخان و باقرخان در انقلاب مشروطيت هستند.


مرحوم غلامرضا مرداني آذري در تير ماه 1305 در شهرستان تبريز متولد و در 18 آذرماه سال 1385 آماج نقشه پليد جنايت كاران طمع كار قرار گرفت و از اين دنيا رخت بر بست (روحش شاد).

آقاي حاج كريم مرداني آذري در سال 1313 در تبريز متولد، و با روحيه و عزم قوي و خستگي ناپذير به امر مقدس مدرسه سازي و ساير امورات خيريه از جمله بيمارستان سازي و ... ادامه داده و همچنان در اعتلاي كشور اسلامي مان شبانه روز مي كوشد. ( از خداوند متعال برايشان آرزوي طول عمر با عزت آرزومنديم. )

آقاي علي مرداني آذري علي رغم داشتن اقامت در خارج از كشور مرتبا به ميهن رفت و آمد نموده و يار و ياور برادر خود در امورات مقدس مدرسه سازي و خيريه مي باشند ( از خداوند متعال برايشان اجر اخروي آرزومنديم.)
 
برادران مرداني آذري بعد از درگذشت پدر به همراه مادر به تهران نقل مكان مي كنند ،برادران بزرگ تر جهت گذران زتدگي از شاگردي مغازه شروع كرده و پس از مدتي با كمك تجار بزرگ تبريزي هر كدام با اجاره مغازه اي به خوار بار فروشي و داد و ستد مستقل مي رسند ،برادر كوچك تر پس از كسب ديپلم به كار نقاشي و عكاسي و رنگ كردن عكس هاي سياه و سفيد مشغول مي شود و آن چنان درآمدي كسب مي كند كه در زمان خود از حقوق ماهانه نخست وزير وقت يعني دكتر مصدق فراتر مي رود .
پس از مدتي غلامرضا ازدواج مي كند و صاحب اولاد مي شود ؛ اما كريم و علي جهت رونق تجارت و ادامه تحصيلات خود در آمريكا و آلمان اقامت مي كنند ،تلاش شبانه روزي و درايت و كارداني و دور نگري برادران مرداني آذري به بار مي نشيند و آن ها موفق به كسب ثروت زيادي مي شوند، قلب پاك و افكار متعالي، آن ها را به طرف كارهاي نيك و خير هدايت مي كند ،تصميم مي گيرند از ثروت خود در امورات خيريه استفاده كنند، پس از مشورت با صاحب نظران تصميم به مدرسه سازي مي گيرند، آن ها قدم اول را با يك ميليارد تومان شروع مي كنند و هم اكنون با ساخت بيش از 35 مدرسه و خوابگاه عظيم در سراسر كشور (عمدتاً در آذربايجان شرقي) به كار نيك خود ادامه مي دهند. برادران مرداني آذري عهد كرده اند مدارس پسرانه را به نام پدرشان محمد و مدارس دخترانه را به نام مادرشان زهرا بسازند و نام گذاري کنند.

برادران مرداني آذري مي گويند: از قول ما به مردم بگوييد كليد خزانه الهي در دستان ماست. تا روزي كه اين كليد را در اختيار داريم براي اجراي پرو‍ژه هايي در ارتباط با فرهنگ سازي آمادگي كامل خود را اعلام مي كنيم. امكانات مالي ما در خارج از كشور غير قابل تصور است. تلاش مي كنيم اين ثروت خدا دادي را به جريان مدرسه سازي در ايران متصل كنيم تا نهضت مدرسه سازي برادران مرداني آذري هرگز متوقف نشود.

راهشان پر رهرو.....