Aa
تاریخ : يکشنبه 13 آبان 1397
کد 741

مدرسه چهار کلاسه روستای قرخ بلاغ چاراویماق کلنگ زنی شد

مدیر آموزش و پرورش چاراویماق در مراسم کلنگ زنی مدرسه چهار کلاسه روستایی از جذب و هزینه کرد 400 میلیون تومان برای نوسازی تجهیزات مدارس در این شهرستان خبر داد

به گزارش  روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی به نقل از ایرنا، قربانعلی اسدی در مراسم کلنگ زنی مدرسه چهارکلاسه خیرساز قرخ بلاغ این شهرستان گفت: این اعتبار از محل اعتبارات نوسازی تجهیزات مدارس جذب شده اما با توجه با بالا بودن تعداد مدارس و قرارگرفتن بیشتر آنها در مناطق روستایی، به اعتبارات بیشتری نیاز است.

مدیر آموزش و پرورش چاراویماق به ساخت مدرسه چهار کلاسه روستای قرخ بلاغ در این شهرستان با سرمایه گذاری یک خیر اشاره کرد و افزود: این مدرسه با 300 میلیون تومان در زمینی به مساحت 150 مترمربع ساخته می شود.
وی افزود: مدرسه سازی تأثیرات بسیار مهمی در سرنوشت منطقه دارد، چرا که برپایی کلاس های درس در این مناطق محروم باعث کشف و پرورش استعدادهای بالقوه می شود.
اسدی اضافه کرد: شهرستان چاراویماق با داشتن بیشترین تعداد روستا در استان از ایجاد فضاهای آموزشی و فرهنگی توسط خیران و به خصوص خیران مدرسه ساز استقبال می کند.
وی ادامه داد: خیران بر اساس باور های قلبی و اعتقادی اقدام به احداث مدارس برای ترویج علم و دانش، محرومیت زدایی و توسعه و آبادنی کشور می کنند و این اقدام آنها باید ارج نهاده شود.
گفتنی است، بیش از 6 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان چاراویماق در حال تحصیل هستند.