Aa
تاریخ : چهارشنبه 16 مرداد 1398
کد 851

با مشارکت خیرین و بخش دولتی؛

دو مدرسه روستایی در کندوان استان آذربایجان شرقی احداث می شود

کلنگ احداث دو مدرسه در منطقه کندوان استان آذربایجان شرقی با هزینه ای بالغ بر 5میلیارد و پانصد میلیون ریال بر زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از کندوان میانه، محمدرضا مشایخی در آیین کلنگ زنی آغاز احداث مدرسه 2 کلاسه خیرساز روستای صومعه کبودین بخش کندوان، تشکیل و فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز در این بخش را گامی ارزشمند در راستای توسعه اهداف آموزشی توصیف کرده، افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه با همت اعضا و خیرین آن خوشبختانه از جایگاه بالایی در استان برخوردار است.

فرماندار ویژه میانه همچنین از خیر بزرگوار آقای مرتضوی و دیگر خیرین که تقبل هزینه های ساخت مدرسه روستای صومعه کبودین را نموده و در دیگر روستاهای این بخش نیز مشارکت چشمگیر دارند قدردانی کرد.

مشایخی همچنین با حضور در روستای اکبر آباد، کلنگ ساخت مدرسه در این روستا را که قرار است با اعتبارات دولتی ظرف امسال احداث شود را نیز زمین زد.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران اداره کل نوسازی مدارس استان، گفت: حمایت های این اداره کل سبب می شود تا بتوانیم هم در محیط شهری و هم روستایی شهرستان میانه جوابگوی نسل آتیه ساز از بابت ساخت مدارس ایمن و مقاوم که نیاز شهرستان هست، باشیم.

در ادامه سینافر گفت، با اقدامات خداپسندانه خیرین در منطقه توانسته ایم کمبود فضاهای آموزشی را در منطقه بر طرف کنیم.

وی ادامه داد مدرسه خیرساز روستای صومعه کبودین قرار است با هزینه یک میلیارد ریالی خیربزرگوار حاج عبدالاحد مرتضوی  و با مشارکت اهالی روستادر دو کلاس با زیربنای 101 مترمربع ساخته شود.

و همچنین مدرسه روستای دور افتاده اکبر آباد با هزینه 4میلیارد و پانصد میلیون ریالی از اعتبارات دولتی در دوکلاس و یک دفتر معلم با زیربنای 101متر مربع تا شروع سالتحصیلی جدید ساخته شود.