Aa
تاریخ : دوشنبه 8 مهر 1398
کد 868

با مشارکت خیرین مدرسه ساز؛

دو مدرسه روستایی در شهرستان میانه افتتاح شد

دومین مدرسه خیر ساز زنده یاد اسکندر مشایخی روستای کولا و مدرسه خیرساز زنده یاد ایرج ابیلی پور روستای بیگ بلاغی میانه در روزهای نخست آغاز سالتحصیلییلی 98 به بهره برداری رسیدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی از میانه، این دو مدرسه ی روستایی با حضور خانواده خیر مدرسه ساز، مشایخی ، فرماندار ویژه ، کسایی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان، ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه و مسئولین شهرستان افتتاح شد.

مدیر عامل مجمع خیرین استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام خیرخواهانه خیرین در امر مدرسه سازی گفت: 30 الی 40 درصد مدارس استان توسط خیرین بنا نهاده شده است.

مناف کسایی اضافه کرد: در سال جاری شاهد به اتمام رسیدن یا در شرف اتمام قرار گرفتن 150 مدرسه خیرساز در سطح استان هستیم.

وی افزود: از اول سال جاری شاهد هزینه کرد یک هزار میلیارد ریال از سوی خیرین در امر مدرسه سازی طی برگزاری جشنواره های تکریم از خیرین مدرسه ساز هستیم.

لازم به ذکر است مدرسه یک کلاسه خیر ساز زنده یاد اسکندر مشایخی و همسر به عنوان دومین مدرسه این خانواده خیر  که به همت فرزندان آن مرحوم در روستای کولای میانه با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال در زمینی به مساحت 300 مترمربع و  زیربنای 50 مترمربع ساخته شده است که هم اکنون 21 دانش آموز در آن مشغول تحصیل هستند.

در ادامه به همت خانواده مرحوم ایرج ابیلی پور مدرسه یک کلاسه بیگ بلاغی با حضور هشترودی همسر و فرزند آن مرحوم در آغازین روزهای سالتحصیلی جدید افتتاح شد.

این دبستان یک کلاسه با ظرفیت 20 دانش آموز مقطع ابتدایی و 44 مترمربع زیربنای فضای آموزشی با تامین اعتباری بالغ بر هشتصد میلیون  ریال، به همت خانواده زنده یاد ایرج ابیلی پور ساخته شده است؛ هم اکنون 15 دانش آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل شده اند.