Aa
تاریخ : پنجشنبه 12 خرداد 1390
کد 96

معلم فداكار اندوخته‌اش را صرف ساخت مدرسه كرد

معلم فداكار اندوخته‌اش را صرف ساخت مدرسه كرد

وقتي محروميت بغض مي‌تركاند؛

معلم فداكار اندوخته‌اش را صرف ساخت مدرسه كرد

 حافظ مهديزاده معلم جوان آذربايجان شرقي تمام اندوخته و حقوق چهار ساله معلمي خود را صرف مدرسه‌سازي در يك روستاي محروم كرد.

 


 


سيزدهمين جشنواره خيران مدرسه‌ساز آذربايجان شرقي

با تجليل از يك چهره برتر و متفاوت مدرسه‌ساز آذربايجان شرقي همراه بود.
خيري كه با خيران متمول و بينياز تفاوت زيادي داشت و تمام داشته خود را صرف مدرسه‌سازي براي كودكان محروم يك روستاي دورافتاده كرد.
اين خير جوان و فداكار در جمع خبرنگاران با اشاره به نيت خود از احداث مدرسه روستايي اظهار داشت: چهار سال قبل ‌در هنگام آزمون شغل معلمي با خدا عهد بستم كه در صورت قبولي در اين آزمون كار خيري انجام دهم.
وي ادامه داد: پس از قبولي در شغل معلمي در روستايي دورافتاده مشغول به تدريس شدم و با وضعيت بد مدرسه دانش‌آموزان اين روستا آشنا شدم.
مهديزاده تاكيد كرد: وضعيت نامطلوب ساختمان و امكان ريزش آوار مرا بر آن داشت تا عهد خود را مبني بر انجام كار خير با احداث اين مدرسه انجام دهم و در اين زمينه تمام حقوق چهار سال اشتغال خود را به اين امر اختصاص دادم.
معلم فداكار آذربايجان شرقي گفت: ‌براي ارتقاي وضعيت اين كودكان اگر لازم باشد جانم را نيز هديه مي‌كنم ولي كودكان روستاهاي مجاور محل تدريس من نيز از وضعيت نامطلوبي رنج مي‌برند.
وي در ادامه به قرائت‌ نامه‌ها و دلنوشته‌هاي كودكان اين مدارس پرداخت كه همراه با بغض وي و تاثر شديد خيران حاضر در سالن همراه بود.
كودكان در اين نامه‌ها آرزو داشتند تا كف كلاس مدرسه كوچك روستايي آنان روزي كاشي باشد و از سقف كلاس ديگر آب چكه نكند.
خيران حاضر در اين جشنواره متعهد شدند تا دو مدرسه در روستاهاي محل تدريس اين معلم فداكار احداث كنند.

عکسی برای این آلبوم ثبت نشده است.